måndag 21 augusti 2017

Lommas fritidsbåtar har fått elefantsjukan

Titta på den lilla båten på löpet här ovanför. Den får numera nästan be om lov få finnas till i Lomma Hamn. Bjuds med armbågen på ett pytte utrymme bland alla storslagna fritidsbåtar. 
För inte alls länge sedan fick den lilla båten vila ut bland andra småbåtar i Lomma Hamn. 
År 2017 är läget helt annat. 
Lommas fritidsbåtar har drabbats av elefantsjukan. 
Större STÖRST. 
Det var det här som slog mig, då jag i dag efter varit justerad en tid, åter gav mig ut med min el-scooter. 
Jag njöt av solen, fast vinden var redan lite höstnarig. Fick ha en smidig tröja på mig. 
För inte alls så länge sedan var Lindströms två slagskepp hamnens ögonstenar. I dag har de drunknat bland alla storslagna fritidsbåtar. 
Tro nu inte jag har något mot den här utvecklingen. Nej, mina ögon vilar vackert i dessa tjusiga gräddbakelser som växer för varje år. 
Själv körde jag hem till mina lakritsbåtar. 
Gillar blanda röda och svarta. 
Det är gott.

Inga kommentarer: