måndag 31 juli 2017

Visst händer det märkliga saker-Japansk vovve min vän på Facebook

Jag skrev i går-söndag-på bloggen om när jag i en av mina första utflykter i Lomma med min el-scooter mötte Zäpo, en vit schäfer från Gråbo-se det lilla löpet till höger här. 
Det blev ett mycket uppskattat inlägg. 
Ja, så till den milda grad, att jag på Facebook fick en vänförfrågan från en vit schäfer i Japan!? 
Boende i staden Tomakomai (172 000 invånare) på Hokkaido. Inte långt från Sapporo. Där Sven-Åke Lundbäck tog ett OS-guld på 15 km längdskidåkning 1972. För övrigt Sveriges enda OS-guld under detta vinter-OS. 
Men en vänförfrågan från 中山信司? 
En vit japan? 
Vovve?
Förstår ni min yrsel? 
Namnet helt obegriplig att förstå och uttala. Till slut kom jag fram till ungefär Shintsukasa Nakayama. 
Vad gör man? 
Jo, tackar jag till vänförfrågan. 
Så nu är jag även vän med en vit schäfer på Facebook. 
I Japan! 
Av alla ställen. 
Visst händer det märkliga saker i livet. 
Det är det som gör livet så kul. 
Må gott 中山信司. 
Vov-vov, från Calle i Lomma, Sverige.

Inga kommentarer: