fredag 28 juli 2017

Cowboykåken-rekordsuccé i bloggvärlden

 Den här bloggen startade jag upp för över nio år sedan. Jag tillhör alltså en av Sveriges mest seglivade bloggare. Under alla dessa år har jag publicerat 3831 blogginlägg (3832) med detta. Min blogg är som en gammal fin lanthandel. 
Jag har skrivit om precis allting-från smått till stort. Många av mina inlägg har väckt stor uppmärksamhet. Bloggläsarna har kommit från alla jordklotets världsdelar. Det får jag tacka Google translate för. Blogginläggen går blixsnabbt översätta till 50-60 olika språk-se längst upp till höger. 
Google har visat på ca 13 miljoner sidvyer till bloggen. Inte dåligt pinkat. 
Inlägget om Dick Bewarps Cowboykåken i går på vippen spränga bloggen i luften av alla besökare. 
Inget inlägg sedan starten 2008 har kommit ens i närheten på en och samma dag som det om TV-serien, Cowboykåken. Det handlar om närmare 6000 besökare.
Jo, ni läste rätt-närmare 6000 besökare.
Och det fortsätter rulla in besökare i strid ström till bloggens inlägg om Cowboykåken. Det här enorma intresset vittnar om en sak: 
SVT som hårdnackat vägra sända Dicks fantastiska serie om bygget i den jämtländska ödemarken på mänskliga sändningstider. 
Inte som nu. 
Mitt i natten. 
SVT har missbedömt det jättelika intresset för Cowboykåkens tillkomst bland oss tittare. Vi bara älskar Dick och hans unika bygge. 
Jag hoppas verkligen SVT tar sitt förnuft till fånga. Cowboyen själv, Dick Bewarp, har blivit allas vår store idol. 
Folk vallfärdar till den jämtländska obygden. På plats och ställe vill man se den fantastiska cowboykåken. 
Här nedanför bilden på dagsranson i veckan-100 besökare! 
Dick har tvingats införa besökstiden 12-14. 
Inträdet är gratis. 
I gengäld får besökaren gärna ta med sig en present. Det finns endast två ord att säga om sagan som växer fram i Dunderklumpens fotspår som Beppe Wolger skapade i Jämtland. 
Jag skickar en svettig cowboykram till Dick. 
Skäms SVT.

Inga kommentarer: