onsdag 26 juli 2017

Calle Rockbäck slår till-tar sig fram 8 km/tim

Det blev faktiskt kärlek vid första ögonkastet: en glänsande Orion Metro-en scooter med topphastigheten 10 km/tim. 
Det var en pärla som verkligen fick mig på fall. 
Kärlek vid första ögonkastet, banne mig. 
Körkomforten mycket behaglig. Gick tyst och fint. Superlätt att manövrera. Batteriet håller i 54 km. Sedan laddas. 
Jag har alltså bestämt mig för bli med scooter av bästa sort. 
Grejen är den att jag på grund av en svårartad balanssjukdom-sviter efter en cancersjukdom-tvingas hålla mig hemma. 
Vid två tillfällen har jag ramlat. 
Ambulans. 
Senaste var i april 2014. Med knapp nöd överlevde jag. 
Jag har sedan dess blivit stugsittare. 
Nu ska det bli ändring på det. 
Tog mig till Hjälpmedelsteknik i Lomma. Fick all tänkbar service av Jonas och Lisa. Inte påflugna som när man ska köpa en bil. Allt lugnt och fint. 
Provkörde den senaste scooter modellen i 8 km/tim. 
Kanon. 
Den får det bli. 
Hem och mätte med hustruns hjälp upp ett lämpligt utrymme som uppställningsplats. Inga som helst problem. 
Nu blir det reportageresor i Lomma i den svindlande hastigheten 8 km/tim. 
Tjohooo! 
Här kommer jag.

Inga kommentarer: