söndag 9 juli 2017

Bloggäventyr: Flytande lik i Lomma till centerpartiets ledare i luren

Här ovanför ser ni ett kollage över födelsedagsfirandet under de 9 år bloggen rullat ut över världen. Något av gott och blandat, precis som det ska vara.
 Det finns år som firandet fått ställas in. 
Så var det den 8 juli 2011. 
Lommapolisen fick in ett larm om att ett styckat lik flöt omkring i Höje å. 
Mitt i byn. 
Fullt pådrag. 
Det visade sig efter den kriminaltekniska undersökningen vara en styckat gris. Den nyheten som jag kunde avslöja slog den gången ut bloggens 3-års firande. 
Året efteråt kunde jag visa upp när mitt barnbarn gömde sig under ett rekordstort rabarberblad (bloggen blev bara större och STÖRRE). 
För inte tala om (1) den 8 juli 2015. 
Vi höll på drunkna i all sylt-och jordgubbssaft.  
Jag hade kommit över minst 40 liter jordgubbar för 10 spänn litern. 
Hustrun tog över hanteringen.  Är ett ess på det.
Gott blev det. 
På bloggen hamnade det. 
För inte tala om (2) när den tidigare centerledaren Olof Johansson ringde upp mig. 
Jag hade efterlyst personerna på en gammal bild som publicerades på bloggen. Då ringde Olof Johansson och berättade vilka personerna det var som satt uppe på ett hölass. Den lilla grabben var Olof själv. 
Det var förra året den 8 juli. 
En rar och fin story.
Med andra ord. 
En vanlig dag med allsköns röra på bloggen. Inte minst brukar även Marilyn Monroe höra av sig från sin molntapp. 
Här kommer hon även 2017. 
FOTNOT. Det lilla söta begåvade barnet på löpsedeln är jag.

Inga kommentarer: