torsdag 8 juni 2017

Efterlysning: Vem från Grönlandshavet besökte Calle Rockbäcks BLOGG?

Jag har sedan starten av bloggen för snart nio år sedan, gjort en och annan efterlysning. Förvånansvärt ofta har jag fått napp. Den eller de, jag har efterlyst, har skickat mail eller ringt upp mig. 
Fantastiskt. 
För så är det faktiskt. 
Min blogg far omkring som en tätting i hela världen. Jag kollar varje kväll från vilka länder besökarna till bloggen kommer från. 
Lägger man samman de nio årens besökarländer, är det inte många som saknas. Jo, Afrikanska länder som är sparsmakade. 
I veckan fick jag för första gången fem besökare från Svalbard med största ögruppen Spetsbergen samt Jan Mayen som ligger i Grönlandshavet längre söderut. 
Jan Mayen?
En pytteliten ö i ingenstans. 
På Jan Mayen finns norska försvaret med forskningsstationer. I Puppebu finns ett hus som mer ser ut som en låda-se löpsedeln. 
Klart som korvspad, att man blir nyfiken. 
Jag skulle bli överlycklig om ni eller någon av er, hörde av sig till mig. Kan faktiskt vara så att det är några personer som åkt med ett kryssningsfartyg i Arktis. 
Bilden här nedanför, har jag lagt in en förstoring av den lilla, lilla ön Jan Mayen. Mest känd för oss genom diverse väderrapporter. 
Livet har onekligen sina spännande sidor-och platser.

Inga kommentarer: