måndag 5 juni 2017

BREAKING NEWS: 10 000-tals drabbade av SE-bankens kort trassel

Det är inte bara Lommabor som drabbats av SE-bankens fadäs. 
Läser på SEB:s hemsida: 
”Vi har cirka 4 miljoner privatpersoner som kunder i Sverige och de baltiska länderna. Av dessa är cirka 1,3 miljoner helkunder. Vi har dessutom cirka 27 000 private banking-kunder i och utanför Sverige.” 
Det där ser ju bra ut. 
Mindre bra är att det kan vara långt fler än 10 000-tals som drabbats av bankens omläggning från Visa till MasterCard. 
Det råder kaos i luren när man ringer till bankens Internetsupport för få klarhet. Det går nämligen inte logga in på SEB:s Internetbank med de nya MasterCard korten. 
Till slut hamnar man efter sju sorger och åtta bedrövelser hos en av bankens ID-experter. En svettig dam som förklarar för mig att jag långt ifrån är ensam om hamnat i trångmål och inte kunna logga in på SEB:s Internetbank. 
”Har du inte också fått ett blått ID-kort?” 
Nej, det har jag inte. 
Orsaken är att av någon okänd anledning skickas korten ut separat. Någon information gives icke. 
Nu har det gått över en vecka utan något blått ID-kort dykt upp i min brevlådan.  Det är alltså med detta kort jag ska logga in. Tills dess kan jag inte sköta mina "affärer", betala räkningar och annat.
”Kanske kortet har kommit bort i den allmänna postgången,” tröstar en annan dam på deras support. 
Jag och 10 000-tals, om inte många, många fler, måste alltså ha ett blått ID-kort. Med det nya MasterCard går det inte att logga in på SEB:s Internetbank. 
Någon nötta på banken centralt har fått hjärnsläpp. 
Det är bara för jävligt. 
Så här får det INTE gå till.
Skäms. 
Skicka en kommentar