lördag 13 maj 2017

Vinner Robin Bengtsson-Portugal favorit

Ja, det är den stora frågan som klyver större delen av Europa. 
Själv kan jag inte hitta någon solklar favorit. Även om jag som svensk hoppas på Robin Bengtsson. 
Synar jag spelbolagens samlade lista-här nedanför, är Portugal favorit. Tätt följd av Italien och Bulgarien. Sedan är det ett spelhack ner till Belgien och Sverige. 
Hopplöst sist blir Cypern. 
Slår jag över till Spotifys lista över mest spelade låtar, blir Österrike etta och Danmark tvåa medan Robin, Sverige, hamnar först på fjärde plats. 
Med andra ord. 
Det verkar bli fler om budet, att ta hem Eurovision song Contest 2017. Robin Bengtsson har emellertid en fördel. 
Han går ut bland de sista i andra halvan av finalen. Det brukar ge röster. 
Själv röstar jag på Sverige och Robin Bengtsson. Allt annat hade varit hur tokigt som helst. För ska sanningen fram, så finns det bara en låt som fäst sig i min hjärna: 
I Can´t Go On. 
Då gör vi det ändå. 
Fortsätter.

Inga kommentarer: