lördag 27 maj 2017

Solskensnyhet: Elbow-spelar upp dina gamla kassettband

Har du som jag drös med gamla kassettband liggande i diverse lådor till ingen nytta? Problemet är att tekniken skenat iväg, så vi har inga apparater kvar som kan spela upp alla minnen från 1970-talet. 
Det där är ett bekymmer för många av oss. 
Vissa har redan slängt sina åldriga kassettband. 
Andra har som jag sparat rubb och stubb: musik, radioprogram jag gjort, barnens prat när de var små tills min intervju med mormor 1972. 
Där berättar hon om sin barndom, då 1-öres godis fanns, eller när hon såg den första bilen. En sensationell upplevelse. 
Jag har inte kunnat lyssna på dessa unika kassettband på årtionden. Nu kan det plötsligt bli verkligt med Elbow cassette player. 
Finns vad jag förstår ännu inte att köpa. 
Säkert snart här.
Minns var du läste om det för första gången.
Bara stoppa i en sladd och lyssna på mormor i mobilen eller datorn. Det ska bli riktigt roligt-se där vilken fin liten solskensnyhet.

Inga kommentarer: