måndag 15 maj 2017

Rött kort SVT:s sportpanel-spolade årets fotbollsmatch MFF-Östersund

Det finns lägen här i livet, då man tager sig för pannan av pur förvåning. I morse satte jag mig till rätta med frukosten för kolla in sportpanelen i SVT. Självklart var jag nyfiken på en analys av årets allsvenska fotbollsmatch mellan MFF-Östersund (2-1)på Swedbank Stadion i går (söndag). 
Det var en match som innehöll all den spänning och dramatik som bara en fotbollsmatch kan innehålla. 
Domaren, Magnus Lindgren, tappade matchen redan i inledning av tillställningen. Det haglade gula och röda kort. 
Närmare 20 000 åskådare blev fullständig paralyserade av galenskapen. Något liknande har då jag aldrig upplevt i samband med en allsvensk fotbollsmatch som Malmö FF spelat. Jag har ändå sett det mesta i mer än 60 år (!). 
Det här var något som sportpanelen med tungviktaren,Tommy Engstrand i spetsen, inte kunde missa. 
Det gjorde man. 
Inte ett ord sades om den fantastisk kaosartade matchen. 
Däremot bluddrade man om allt annat, men inte ett ord om allsvenskan. 
Om det i stället hade varit Kvarnsvedens damlag i fotboll som spelat, är jag säker på att den matchen hamnat på agendan. 
Nej, usch och fy. 
Ett solklart rött kort till Sportpanelen i TV. 
Skäms hela veckan, Tommy Engstrand.
Lägg ner skiten.
Tur vi har papperstidningarna.

Inga kommentarer: