tisdag 4 april 2017

Här kommer Lommas postdiligens

Skepp och skepp, i alla ära. 
Det var i alla fall en omsorgsfullt stuvad postdiligens som parkerade alldeles framför mig. Förmiddagens paketleverans till Lommas ”postkontor”, Hemköp. 
Nu kunde jag med egna ögon konstatera den enorma mängd med paket som Lommaborna handlat på webben. 
Hemköp håller på drunkna av alla paket som handlats av köptokiga Lommabor. Vagn efter vagn rullades ut. Toppstuvade med allt mellan himmel och jord. 
Internet har blivit vår tids enorma köpcentrum. 
Det är en fantastisk utveckling. 
När jag själv gjorde mina första köp på webben, fanns inte mycket att välja på. För tolv år sedan räckte det med en liten Hyundai som postdiligens. 
Läget i dag är som ni kan se, helt annorlunda. Alla tecken talar också för att vi bara har sett början. 
Det blir värre, gott folk. 
Nästa steg blir säkert 24-meters långtradare. 
Du milde min tid. 
Det var länge sedan Sven-Ingvars sjöng om ett litet rött paket, med vita snören. 
Närmare bestämt 54 år sedan.

Inga kommentarer: