söndag 2 april 2017

April, april, din dumma sill

...jag kan lura dig vart jag vill. 
Aprilskämt är ingen ny uppfinning. Googlar och får fram att det förekom redan på 1600-talet. 
Tro inte att Sverige är ensam om skämten. Nej, det förekommer i en rad länder jorden runt. 
För min egen del var aprilskämtet om att Wallmans Salonger ska ta över Lomma hamns fula ankunge, nämligen torkladan, mitt nionde aprilskämt på bloggen. 
Det gick faktiskt hem. 
En dam blev till och med förtjust över etableringen. 
Kommunhövdingen, Anders Berngarn, hörde också av sig från solstolen på varmare breddgrader. Han har gett upp efter mitt tjatande. Om vad vet jag inte, men det låter i alla fall hoppingivande. 
Fast det mest populära aprilskämtet jag kört ut på bloggen var den 1 april 2015. 
Den gången ville kommunhövdingen varken säga bu eller bä om projektet: Disney planerade bygga upp ett Ankeborg i Lomma
April, april, på er.

Inga kommentarer: