onsdag 22 mars 2017

Äventyr med min fot-duscha som mumie

Det vet ni alla, vilket elände det är om bara en bit, eller mer, av ens kroppsdel blir lindad eller gipsad på grund av en skada eller operation. 
Den stora matchen blir i regel duschen. 
Får absolut inte bli blött. Huvudbry. 
För mig blev det fotbry.(texten fortsätter efter bilden)
Så jag skickade efter ett duschskydd för några hundralappar. Kan vara en bra grej om din hand är gipsat eller lindad. 
För min del sprack projektet omedelbart. Min ömmande fot med kulhålet gick omöjligt att pressa genom det lilla hålet till duschskyddet. 
Bortkastade pengar. (texten fortsätter efter bilden)
Efter jul lindades enbart foten. Då tog jag en soppåse, knöt om och säkrade upp med en badhandduk-se bilden här ovanför. 
Funkade alldeles utmärkt. Foten helt torr efter en dusch. 
Fast det krävdes hårdare bandage, för rädda min fot som jag hotade få amputerad. Sedan mer än två månader är det stenhård kompressionslindning som gäller. Hela underbenet upp till knäet. Omläggning tre gånger i veckan. 
Nya duschproblem uppstod. 
Nu gällde det skydda hela benet från duschstrålarna. 
Jag valde då att komplettera med en vanlig hederlig svart stor sopsäck, fast först säkrar jag upp med den lilla soppåsen. 
Hustrun sydde samman Två badhanddukar, för knyta om riktigt ordentligt. Välj en duschstol att sitta på och använd handduschen-se på fan, jag har uppfunnit en mumieduschbyxa. 
Bilden här nedanför. 
Funkar alldeles lysande.

Inga kommentarer: