torsdag 23 februari 2017

Den döda bokrean blev kalsonghandel

En gång i tiden var årets bokrea en jättestor nyhet. Numera är det endast de inbitna bokmalarna som vet att bokrean startade i går, onsdag. 
Visst kan jag sakna den. 
Bokrean.
I verkligheten.
Det var något speciellt med trängseln och förväntningarna. Människosvett blandades med lukten från de väldiga bokstaplarna i bokhandeln som ännu inte börjat sälja allt annat krims-krams. 
Skulle man göra årets bokfynd? 
Det hände också att intressanta reaböcker förbeställdes. 
Numera går jag på bokrea på nätet. Kan göra min inköp i kalsongerna, i hemmets fridsamma vrå.  
Kalsonghandel i nätets boklådor.
Lugnt och fint utan trängsel och glansiga ansikten. Det har utan tvekan sina fördelar. 
Trots det saknar jag allt bokrean. På den tiden den inte var stendöd, utan fest och glädje.
Auf Wiedersehen,vännen min.


Inga kommentarer: