onsdag 11 januari 2017

Vardagsbestyr: Snöstormen förvandlade mig till ett skadeskjutet slagskepp

Det är väl inte mycket att orda om, mer än att dagens projekt gick åt helvete. 
Kung Bore med kraftigt snöfall ställde till det riktigt ordentligt. 
Mitt diskbråck gick upp i går. 
Ja, resten vet alla som har/haft diskbråck vad det hela handlar om. 
Det gäller komma till sin kiropraktiker så fort som möjligt. För min del är det Josefin som sköter mitt elände på Ryggcentrum i Lund. 
Se den fina lilla bilden på Josefin till höger. Precis så fin är nämligen, Josefin. 
Hon brukar fixa så Rockbäck kan gå någorlunda rakryggad fram i livets labyrint.
Givetvis var det just i dag, när världens snöoväder med stormbyar drog in från väster och dränkte både Lomma och Lund med snöstorm, drev och snödimma. 
”För tusan håll dig inne,” skrek sonen i mobilen. 
”Här är fruktansvärt,” fyllde Iréne, på med, receptionisten på Ryggcentrum i Lund. 
”Absolut ingen bilkörning i dag,” morrade hustrun med kaffe och dopp. 
”Jag har full förståelse för att du bokar av, Calle,” stack Josefin mellan med. 
Själv krängde jag omkring som ett skadeskjutet slagskepp. 
Inomhus. 
Den inflammerade berömda foten hjälpte också till. 
Jag fick i alla fall skruvat på isdubbarna till kryckorna. 
En får vara glad över det lilla. När livet vänder åt fel håll. 

Inga kommentarer: