fredag 13 januari 2017

Tillbaka till framtiden med Lomma 2017

Efter allt elände med Donald Trump som president i USA, dödsskjutningar i Malmö, krig samt allmän politisk villervalla i Sverige. 
Hög tid för framtidstro med Lomma i spetsen. 
En positiv nyhet i röran. 
Helt enkelt tillbaka till framtiden. 
Jag kontaktade kommunhövdingen Anders Berngarn (m) i Lomma med en rak fråga. 
Vad händer i Lomma kommun 2017. 
Svaret kom rappt om de stora projekten: Planskildheten vid järnvägen (klart november)-se bild på löpsedeln, mitt tillägg. 
Strandskolan (klart till sommaren). 
Nya Karstorp Norra skola (klart till sommaren). 
Lervik förskola (byggnation under 2017)(klart november).
När jag hämtat andan öste Berngarn på med: 
Tävlingen Bjärreds centrum ska avgöras (vi har två förslag vi valt ut)
Till slut detaljplanen över Lomma Norra Centrum som jag skrivit om tidigare på bloggen. En jättelik ombyggnad som kommer beröra alla Lommabor. 
 ”Vi ska vara framme med ett förslag rörande Lomma Norra Centrum under året.”, säger Anders Berngarn och låter förhoppningsfull.
Jag använde ett slitet uttryck i rubriken-tillbaka till framtiden. Det känns mer än rätt när det gäller Lomma 2017. 
Vad skönt med en positiv nyhet mitt i allt elände. 
Den satt mitt-i-prick.

Inga kommentarer: