lördag 31 december 2016

Gott Nytt År till er alla-från Calle Rockbäck

När jag skulle fylla 70 år i somras fick jag ständigt frågan, hur jag skulle fira min stora dag. Frågan kom till och med från en tidigare dubbel svensk mästare på 110 meter häck.  Nyfikenheten stor med rätta.
”Jag ska ha barnkalas. Rida på en sådan där trähäst som snurrar livet ut runt, runt i en barnkarusell” 
Löd mitt svar inför en snopen publik. 
Så blev det också. 
Jag tog med mig hela familjen Rockbäck toppat med mina fem barnbarn till karusellernas paradis, BonBon Land i Danmark. 
Där fick jag min trähäst. 
Där fick jag njuta av hur familjen toppat med fem barnbarn rasade ut i vild glädje som bara barn kan skapa. 
Där fick jag också mitt beställda barnkalas som arrangerades av BonBon Land: det blev hamburgare, pepsi, presenter, ballonger, konfetti, barnskratt och glada sånger. 
Snacka om 70-års fest. 
Från oss alla till er alla-ETT GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: