tisdag 20 december 2016

Årets jultomte-Zlatan drar in miljoner

Det är inte så att vår världsstjärna i fotboll kommer springa omkring och tomta hemma hos folk. Nej, det är årets tomtesäck som kommer fyllas med Zlatans A-Z. 
Det finns inte mindre än 113 produkter att välja på. Lägg också till parfymerna som säljer som smör. 
Kalsonger, kepsar, t-shirt, hoodie och mycket annat handlar det om miljonbelopp till tomten själv. 
I trängseln vid Zlatans damparfym sprang jag på en dam i övre medelåldern. 
”Gillar du Zlatan?” 
Frågade jag och log. 
”Nej, han är en arrogant jävel.” 
Fick jag något överraskande till svar. 
”Tacka vet jag speedway. Vår stjärna Tomasz Gollob hemma i Polen skänker mycket pengar till fattiga. Det gör inte Zlatan. Usch”. 
Damen tryckte ner sin polska gas genom hela kurvan. 
Där stod jag som ett fån. 
Fick fly till närmaste leksaksaffär för landa på fötterna. 
Det fick bli en Bootsie. 
Årets julklapp till alla småtjejer. 
Bootsie är en katt som vilken katt som helst. Busig och kan säga mjaaa. Dyr är den också. Nästan som en norsk skogskatt. 
Bäst av allt. 
Bootsie är allergifri. 
Sedan åkte jag hem. Julhandeln kan knäcka vem som helst. 
I morgon ska jag ut och leta efter revbensspjäll.

Inga kommentarer: