fredag 7 oktober 2016

Nobben från Region Skånes Henrik Fritzon

I söndags skrev jag här på bloggen ett öppet brev till Henrik Fritzon, ledande socialdemokratisk politiker i Region Skåne. 
Jag uttryckte min oro över det allt mer ökade våldet på akutmottagningarna i Lund men framför allt akutmottagningen på SUS i Malmö. 
Frågan jag ställde var om akutpatienterna i framtiden måste beväpna sig eller vara rustade med livvakter vid ett besök? 
Jag skickade också mitt s k öppna brev till Region Skåne som meddelade mig att det kommit fram och var diariefört. Något svar från regionrådet Henrik Fritzon har jag däremot ännu inte fått. 
För trycka på skickade jag också över min skrivelse till Sydsvenskan som publicerade mitt brev i dag. 
Det är bra. 
Av någon anledning har beväpningen plockats bort från min text. Däremot har det blivit nobben från regionrådet själv. 
Henrik Fritzon lyser med sin frånvaro. 
Svagt. 
Tummen ner.
(klicka på bilden med min text i dagens Sydsvenska här nedanför. Texten blir då större.)

Inga kommentarer: