måndag 26 september 2016

Så röstar Lomma: Hillary Clinton eller Donald Trump?

Detta är absolut ingen vetenskaplig undersökning på något vis. Den här röstningen i Lomma mellan Hillary Clinton och Donald Trump, är ett påhitt av mitt hjärnkontor som fick för sig tänka till. 
Eftersom jag tyckte idén var kul, gav jag klartecken. Så här tänkte klumpen jag har mellan öronen. 
Vid det senaste valet 2014 i Lomma fick i vanlig ordning moderaterna förkrossande majoritet med 21 mandat i fullmäktige. Socialdemokraterna tog hem 10 mandat. 
Resten fick dela på vad som fanns kvar. 
Där tog Sverigedemokraterna 3 mandat. 
Ledande moderater har berättat för mig att de lägger sin röst på Clinton. Det gör också socialdemokraterna i Lomma. En röst på Hillary Clinton ses av Lommas två största partier som en självklarhet. 
Jag räknar med att resten också hänger på, om inte osv Ja, förutom då Sverigedemokraterna som säkert älskar Donald Trump, inte minst för den där muren mot Mexico och stopp för alla muslimer m m. 
Av denna enkla matematik kan man alltså dra slutsatsen, att de boende i kommunen skulle ge Hillary Clinton en jordskredsseger. 
Nu återstår nattens debatt i amerikansk TV. Saker som ingen räknat med kan inträffa. TV-debatten mellan Clinton v/s Trump är på väg bli lika berömd som ”The Rumble in the Jungle, världsmästarfighten mellan Muhammad Ali v/s George Foreman 1974. 
Låt gonggongen ljuda.
Matchen kan börja. 

Inga kommentarer: