fredag 30 september 2016

Politikerna ser MFF GRATIS-jag pungslås på 50 000 kronor

Närmare 50 000 kronor är vad jag betalat för MFF:s årskort till hemmamatcherna sedan Swedbank Stadion invigdes 2009. 
Bara i år får jag punga ut med 4895 kronor för årskortet till 2017. Visserligen är det kanonplatser: mitten på arenan, en bit upp från regnet, men långt från den bekvämlighet som bjuds på i logerna. 
Vi-folket-sitter på billiga svajiga plaststolar. Långt från glansen i egen loge som Malmös politiker följer matchen från. 
Dessutom helt gratis. 
Det är Sydsvenskan som avslöjar den här märkliga ”gåvan” från MFF. Det luktar korruption lång väg. 
Jag får alltså betala närmare 50 000 för mina 9 årskort sedan 2008. Malmös politiker noll (0) kronor. 
Visst har en annan stackars sate rätt att bli förbannad.  Även om jag bor i Lomma. Därmed drabbas jag inte skattemässigt som Malmöborna gör.
FOTNOT: Årskortet för 2017 har jag inte fått ännu. Det är däremot betalt, 4895 kronor. Surt sa räven.

Inga kommentarer: