tisdag 13 september 2016

Medicinen som får Hillary Clinton på benen igen

Medicinen som snabbt kommer få Hillary Clinton på benen igen. 
Amimox. 
Det är nämligen den som alla får som drabbats av lunginflammation. En bred penicillinsort som är mycket effektiv och snabbt kommer bota den amerikanska presidentkandidaten. 
Jag har, naturligtvis, själv erfarenhet av medicinen. Den räddade mig faktiskt från den kinesiska sjukvården med nålar och andra hokus-pokus. 
Det var så, jag vaknade mitt i natten på mitt hotellrum i Peking. I Kina, av alla ställen. Febrig, andnöd samt rosslande luftrör. 
Hustrun, denna hårt prövade kvinna, slog larm till en medresenär i vårt sällskapet som, tack och lov, var läkare hemma i Trollhättan. Hon kom ångande med sin välfyllda medicinväskan. Vred upp kylan på air condition, så mina tänder började hacka. Effektiv undersökning av moraset Rockbäck. 
”Du har lunginflammation.” 
Upp ur medicinväskan fiskade denna ljuvliga kvinna ett paket Amimox. 
”Kuren rättar fort upp dig. Du slipper den kinesiska sjukvården. Var tacksam för det.” 
Jodå, jag var snart på fötterna igen. 
Därför blir jag inte förvånad om Hillary Clinton snart nog laddar för nya attacker mot Donald Trump. 
Heja Amimox!

Inga kommentarer: