tisdag 9 augusti 2016

Lasse Kronér i OS-form: Viasat inte smartare än en femteklassare

Jag skrev lite försiktigt här på bloggen i lördags, att jag kanske var ensam om att uppleva Viasat OS-sändningar som röriga. Femtioelva kanaler utspridda med en kulspruta i programtablån. 
Nu har jag plötsligt fått medhåll, från ett oväntat håll. Det är Lasse ”Smartare än en femteklassare” Kronèr som går loss på Viasats OS-sändningar. 
”Detta jävla Viasat,” säger Lasse Kronér till GP och pekar på kanalröran. 
Då är vi alltså två. 
Nu har det gått några dagar. Först nu börjar jag förstå att TV3 är själva huvudkanalen, men alla de andra då? 
Nej, det är inte helt lätt. 
Andra sidan måste man förstå att ALLT visas. Det är inte som på den gamla goda tiden. Det var då SVT visade en sport i taget i OS sammanhang. Plötsligt tog en okänd svensk guld i en helt annan sport. På en helt annan arena. Det fanns inga rörliga bilder att få. Inte ens i efterhand. 
Nej, Viasat gör en mäktig insats. Det gäller för oss TV-tittare, inte minst jag själv och Lasse Kronér, att vänja oss vid det praktfulla utbudet med precis ALLT och litet till. 
Fast lite bättre organisation från Viasat skulle kanske inte skada oss TV-tittare allt för mycket. Halv två i eftermiddag ska jag se på rodd, singelsculler. Vilken kanal det sänds i, vet jag inte. Och i natt tar Sarah Sjöström sitt andra guld. 
Bara jag hinner med kanotslalom före artistisk gymnastik. 
Mycket nu.

Inga kommentarer: