tisdag 2 augusti 2016

Bilden av dagens skånska sjukvård-FÖTTER!

Det är så här politikerna i Region Skåne numera vill se bilder av den skånska sjukvården. Det blir bara:
Fötter!? 
På löpsedeln kan ni till vänster se mina fossingar. Till höger på bilden min läkares fossingar. Region Skåne har nämligen infört fotoförbud av levande människor som besöker den skånska sjukvården. 
Läkarna får som patienterna endast vissa upp sina fötter. Om ens det är godkänt. Visst, jag kan ha förståelse för fotoförbudet. 
Sedan våra mobiltelefoner laddats med superkameror, knäpps det lite hur som helst: vad som helst, när som helst, vem som helst.
Inom sjukvården är det den personliga integriteten som gäller. Jag om någon har den allra största respekt för att så måste det fungera. Trist men ack så viktigt.
Egentligen har jag inget emot, att det endast blir fötterna kvar att fotografera. Så vida inte patienten söker vård för sina fossingar. Då råder fotostopp. Annars måste du skaffa tillstånd av höga vederbörande.
Kanske. 
Vet inte.
Därför bjuder jag på en bildserie av den skånska sjukvården som Region Skåne vill att den ska presenteras. 
Inga människor alls. 
Inte ens några fötter. 
Bilderna tog jag i dag på Malmös Universitetssjukhus. 
Var god njut.

Inga kommentarer: