tisdag 12 juli 2016

Resan från dödens väntrum till livet tog 834 dagar

Gårdagens sista test: fixade jag dra omkring en kundvagn på Lidl, borde det gå vägen. 
Jag fixade både kundvagnen och några påsar Bami Goreng. Det blev match. 
Efter 834 dagars slit med hälsan satt jag där på Swedbank Stadion och såg MFF-Örebro SK. 
Första gången sedan den svåra olycka jag råkade ut för. Det skulle ta 834 dagar. 
Du milde min tid. 
Sicken resa-från sönderslagen i dödens väntrum till livet och glädjen på läktaren. 
Jodå, jag var nära ta till lipen flera gånger. 
Det är nämligen så äkta glädje känns. 
Mannen på löpet med solglasögon är min lekkamrat, Leif Georg. 
Vi har följt MFF på plats i stort sett under snart 60 år. Oj, vad han har saknat sin lekkamrat. MFF har plockat hem SM-guld, spelat Champion League m m, men jag har inte varit där. Leif G har haft en tung period i sitt liv. 
Efter 834 dagar var jag åter på plats: med hustrun, mina söner och Leif Georg med hustru Ingegerd. 
Kan livet bli så mycket bättre? 
Jodå, visst kan det de. MFF slog Örebro med 1-0. 
Det räckte för rädda hela veckan. 
Heja du härliga livet!
FOTNOT. Klicka HÄR om du orkar läsa mera. Från den 31 juli 2014.

Inga kommentarer: