söndag 17 juli 2016

Henrik Stenson historisk-vann British Open

Jag erkänner rakt av. Jag kan väldigt mycket om sport, men inget alls om golf. Däremot förstår jag givetvis att Henriks seger som förste svensk är historisk. 
Han slog även alla tider The Open-rekord, då han gick på hela 20 under par. Där slår jag i backen. 
Då ringer mobilen. 
Det är bloggens äventyrare, Rolle af Trollhättan. Han är golfare och lyrisk. Jag fattar genast hur stort det egentligen är. Han jämför med både Ingemar Stenmarks och Björn Borgs bragder. 
Jag tänker på Zlatan, men säger ingenting. 
Bäst så. 
Människan har slagit knut på sig.
Nämligen.
Tack Rolle för du tog in mig på banan. 
Grattis, Henrik Stenson. 
Vips, så hamnade även golfen på bloggen. 
Tacka inte Henrik för det utan Rolle af Trollhättan.

Inga kommentarer: