lördag 11 juni 2016

Nu klipper Lomma till

I veckan drar det igång. 
Den stora häck massakern i Lomma. 
Det finns få kommuner i landet som har så mycket häckar som Lomma kommun. Det handlar både om kommunala-som privatägda häckar. 
Premiär för häckklippning i större om fattning brukar dra igång när skolorna slutat. Då brummar det i snart sagt i varje hörn av Lomma kommun. 
En gång bodde jag på en av de s k båtgatorna i byn. Den väldiga tomten kringgärdades av en monumental häck. 
Jag började klippa tidigt på morgonen och var färdig i bästa fall på kvällskvisten. 
Sicket slit. 
En annan gång klippte jag av grannens sladd till häckklipparen. 
”Det gör ingenting. Jag tänkte ändå byta ut sladden,” sa Bo-Göran och log medlidsamt. Jag skäms fortfarande för kapningen. 
Än en gång: 
”Förlåt, Bo-Göran.”

Inga kommentarer: