fredag 24 juni 2016

Mitt i EU-röran: Här stoppas parasolltjuven i Lomma

Efter nattens åskväder, är det inte bara majstången som måste förankras stadigt i marken. 
Även hela EU gungar betänkligt efter britterna valt att lämna EU. Tack och lov, kan jag erbjuda en alternativ läsning till dagens politiska röra: pund som störtdyker, en David Cameron som gjort tidernas självmål, EU som inte vet varken in eller ut (som om det skulle vara något nytt). 
I Lomma härjat en parasolltjuv som kommer om natten och snor uteserveringars parasoller. Bara en sådan sak är omöjlig att inte nämna, i dessa tider med brexit. 
Glassfabrikens populära glasskiosk nedanför biblioteket med ett vackert läge vid Höje å, brandskattas på parasoller. 
Glasskungen som driver Glassfabriken i Lomma slår nu till. 
Hantverkare kallas in: det borras, bultas och som strössel ett extra hänglås. Parasolltjuven i Lomma ska stoppas till varje pris. 
Inte ens Storbritanniens premiärminister äger ett uns av denna förtjusande handlingskraft. ”Det här är väldigt dyra parasoller. Jag betalar gärna ut 5000 kronor till den som kommer med ett tips så tjuven kan gripas. Folk är inte lite fräcka.”, säger Lommas Glasskung och viftar med vapenarsenalen-bulten och låset. 
Trevlig midsommar önskar jag alla bloggens läsare. 
Själv ska jag räkna över mina fattiga pund i byrålådan.

Inga kommentarer: