tisdag 10 maj 2016

Mello semifinal 1: Saknade lägerelden

Hela 18 länders låtar har tröskats igenom. Mellan tongångarna sjönk jag allt djupare ner i TV-soffan. 
Av dessa gick 10 vidare till finalen på lördag. 
Jag fann två guldkorn. 
Holland. Västern. Saknade lägerelden. Svag för stuket. Gillas. 
Österrike. Mjuk fin låt. ZOË sjöng dessutom på franska. Gillas. 
Malta låg på randen. Min rand. Inte helt fel. Faktiskt. 
En vacker kvinna är Ira Losco också. 
Gillades klart mindre:
Ryssland. 
Favoriten. 
Både jag, TV-soffan och sångaren drunknade i den överdrivna grafiken. Tänkte ni på att Sergey Lazarev låter som ett bandynamn? 
Dessutom hade han vissa drag av Janne Josefsson (hipp). 
San Marino. Serhat får ett extra plus för, just det, hatten. 
Tjeckien. Gick också till final, men jag minns den inte alls. 
Kroatien. Nina Kraljić såg ut som sitt efternamn. 
Estland. Gossen behöver ta sånglektioner. 
Ja, så där kan man hålla på. 
Strålande var programledarparet. 
Måns Zelmerlöw. Pratade till och med franska. Snyggt.
Petra Mede. 
Ryggen höll. 
Jag pustar ut.

Inga kommentarer: