söndag 8 maj 2016

Fotbollsallsvenskan: Keps i kork till alla sabotörer

Idag vill jag skänka en keps i kork till alla bengalbrännare och knallskottskastare som fördärvar våra allsvenska fotbollsmatcher. 
Jag vill också passa på och skänka en keps i kork till Svenska Fotbollförbundets ordförande, Karl-Erik Nilsson. Maken till mes har sällan skådats. Det verkar få brinna och smälla hur mycket som helst inne på våra fotbollsarenor. Människor kommer till skada. Den förre elitdomaren, Karl Erik Nilsson, är handlingsförlamad. 
När jag ändå är igång kan även ledningen för IFK Göteborg få en keps i kork. I stället för rikta sina aggressioner mot sina egna supportrar som såg till att de fick stryk mot MFF med 3-0, eftersom matchen bröts. Riktar ledningen sina aggressionerna mot domaren, MFF och disciplinnämnden som gav MFF segern. 
Det är helt klart värt en keps i kork. 
Det är inte konstigt att det blir som det blir. 
År ut och år in. 
Idag spelar HIF-MFF på Olympia i Helsingborg. 
HIF har också supportrar som utmärkt sig. Det är lika så bra dela ut en keps i kork till dessa maskerade gossar också. 
Låt matchen börja. 
Jag räknar med ny rök och bangers(knallskott 
FOTNOT. Matchen slutade 2-1 till HIF. Bengalmatchen förlorade HIF. Efter 47 minuters spel, två minuter in i andra halvlek, kastades två bengaler in mot MFF:s målvakt, Johan Wiland, från HIF-klacken. Jag tror de får ännu en keps i kork av mig.

Inga kommentarer: