söndag 1 maj 2016

1 maj demonstrationer: Malmö MFF laddar med ljusblå majblomma

Det är det ingen som tänkt på. Årets majblomma är faktiskt ljusblå. 
Nu kan jag väl aldrig tro på att klubbens sportchef, Daniel Andersson, ligger bakom kuppen. Det får vara hur det vill med den saken. 
I vilket fall som helst, så är årets majblomma vackert ljusblå. Det ger sköna vibbar inför dagens mardrömsrysare mot Häcken hemma på Swedbank Stadion. Laget som MFF haft så förtvivlat svårt för de senaste åren.(texten fortsätter efter bilden)
1 maj är mer än ljusblåa majblommar och fotboll. Arbetarrörelsens egen dag på året. Det är också plakatens dag. 
Själv har jag valt Biltemas billiga kaffe med kanelsnäcka för fem spänn. 
För en tid sedan var jag inne på sjukhusblocket i Lund. Tog en fika på restaurangens café. För två personer betalade vi för kaffe samt en liten kaka 88 spänn!? 
Nästan nio gånger så mycket mot Biltemas kaffe med bulle för två personer. 
Rån. 
1 maj är också glesa demonstrationståg. 
Överdriva tal av ledande sossepolitiker. (texten fortsätter efter bilden)
Statsminister, Stefan Löfven, kommer åter att förklara sitt trassel med att landet faktiskt går framåt när folket tycker bakåt. 
Varför inte lyssna på folket, för en gång skull? 
Jo, jag skrev in pratbubblan på bilden. 
1 Maj är som sagt, också allsvensk fotboll. 
På plats finns arbetarrörelsen folk. Det är där man hittar boys and girls. Inte i demonstrationstågen. 
Tablå. 
Ljusblå majblomma på er, säger jag.

Inga kommentarer: