torsdag 14 april 2016

Toastol på rymmen i Lomma

En toastol står där i sin ensamhet. 
Undrar vad den tänker? 
Möjligen på väg till sin slutstation. 
Kan faktiskt också vara på rymmen. 
Efter att under många år spolat ut mänsklig skit, är karriären över. Tömt Lommabor färdigt. Nu väntar transporten till de sälla jaktmarkerna. 
Jag sprang på toastolen, när jag var på väg till garaget. Det var som om den ville prata med mig. 
Vad säger man till en toastol? 
”Tack för gott jobb,” fick jag ur mig. 
”Adjö, människa,” pep den till svar. 
När jag kom hem var stolen borta. Bara mina bilder kvar. 
Ingen bryr sig. 
Bara jag. 
Endast vårblomster skådade avfärden.
Nöden har ingen lag. 
FOTNOT. Kompis Mats Friberg säger sig ha sett toastolen korsa motorvägen. 
"Kan vara på rymmen," föreslår Mats. 
Jag fick ändra lite på inlägget. 

Inga kommentarer: