fredag 8 april 2016

Munkavel på Calle Rockbäck-i Kina

Titta på bilden som jag lagt in på löpsedeln. 
Det är jag med en munkavel. 
Jag skall tystas. 
Ingen på sociala medier, bloggar eller tidningarna får ens skriva ett pip. TV får inte visa några bilder. 
Inget får absolut komma ut till allmänheten. 
Censuren går på högvarv. 
Tänk så här. 
Jag har spårat ledande politiker i Lomma kommun med kommunhövdingen, Anders Berngarn, i spetsen i Panamadokumentens läcka. Det handlar om miljontals kronor som undanhållits kommunens skattebetalare, i skumma brevlådeföretag på Brittiska Jungfruöarna. En jätteskandal är under uppsegling.
Tänk vidare. 
Censuren i Sverige och Lomma går på högvarv. 
Förbud. 
Munkavle på. 
Det är det som jag vill illustrera på bilden. På mitt vis.
Det händer just nu i Kina. 
DN skriver: 
”Över 8 000 miljarder kronor beräknas ha lämnat Kina förra året. Till stor del är det eliten i samhället som ser om sitt hus, orolig för att dess besparingar inte är säkra i Kina.” 
8000 miljarder (!) göms alltså undan på just Brittiska Jungfruöarna. Det finns klara raka spår i de läckta dokumenten som leder rakt hem till Kinas president Xi Jinping. 
I Kina stoppas nu all information om läckan. Absolut inget får komma ut. 
Munkavle på. 
Stenhård censur.
Blir du upprörd? 
Bra. 
Var glad över att du lever i Sverige.

Inga kommentarer: