lördag 2 april 2016

MFF slog IFK Norrköping-segerjubel i TV-soffan

Så här glad blev jag, när Erdal Rakip slog en underbar lopp i mål på övertid. 3-1 till ”di blåe” och matchen hemma. 
Jag exploderade i den slitna TV-soffan som var med redan under VM i fotboll 1974. 
Det började väldigt dystert. 
Norrköping tog ledningen med 1-0 i sextonde minuten. 
MFF körde fast i första halvlek. 
Jag kunde räkna till minst 25 felpassningar. Många på grund av tekniska brister. Störste syndaren var Rodic. 
Du vinner inga allsvenska fotbollsmatcher med en sådan hög felprocent. Då var jag ändå snäll när jag räknade. 
I andra halvlek reducerades felpassningarna med mer än hälften. Det blev ett helt annat lir från MFF:s sida. 
En bra premiärmatch blev det. IFK Norrköping är ett komplett lag. 
Ja, så var det då straffen MFF fick. 
Markus Rosenberg erkände, mer eller mindre, efter matchen att det var nog inte straff. Däremot blev han orolig när han bröstade ner en Norrköpingsspelare i MFF:s straffområde i andra halvlek. 
”Vi hade flyt. Åt båda hållen,” konstaterade Rosenberg som betyder så mycket för MFF. Och, givetvis till publikens (21085) glädje. 
Hur som helst. 
Jag är glad igen.

Inga kommentarer: