söndag 27 mars 2016

Fortsatt trevlig påsk med en Krudtugle

I Danmark kan man det här med påsköl eller paskebrygd. 
I år fick jag den stora lyckan att testa ett för mig helt okänd märke: Krudtugle! 
Den här påskölen framställs av ett mindre bryggeri på Fyn. Väldigt många mil från de stora jättarna Tuborg och Carlsberg. 
Mina vuxna söner fann den på Aldi i Danmark. Ett stort tyskt livsmedelsföretag som inte har etablerat sig i Sverige. 
Far testade och smackade förtjust: 
”Bästa påskölen. Lätt som en plätt”, löd slutomdömet.
Trots att det sägs att ölen luktar koskit.
Tidningen Ekstra Bladet testade också: 
”Sex poäng av sex möjliga. Bäst i test." 
Alltså. 
Inget snack om saken. 
Krudtugle som betyder ett litet livligt barn (rätta mig om jag har fel Winnie), är alltså årets kung bland påskölen.
Tänk så lite man vet.
Fortsatt trevlig påsk med en Krudtugle.

Inga kommentarer: