lördag 20 februari 2016

Mello Norrköping: Rätt låt-utslagen "Boom-Chicka-Boom-Boom"

Det blir aldrig som man tänkt sig. Här bjöds jag på Swingfly feat med Helena Guitarra som rev av en kommande internationellt hit, så gick allt åt putten. 
Deras ”You carved your name” tog fäste i min trasiga body. 
Det går aldrig som man tänkt sig. Den får inte ens en andra chans. 
Rätt låt som borde gått vidare. 
Väldigt bra, men utslagen. 
"Boom-chicka-boom-boom"
Synd på en sådan pärla
Den var helt enkelt för bra för sällskapet.
Förra året var det Hasses ”Guld och gröna skogar” som fastnade. Jag skrev då att det blir sommarens stora hit. Det blev den också. Fast andra sidan Hasse Andersson gick trots allt vidare. 
Nu fick jag trösta mig med att en fotbollslirare gick till andra chansen. Artistnamn Boris Renè och som spelare i Degerfors IF, Boris Lumbana. Fast jag saknade att inte profilen från Degerfors, Tord Grip, kom in mitt i låten med sitt dragspel.
Tänk om?
FOTNOT. Till finalen gick Oscar Zia och Lisa Ajax. Till andra chansen gick också Saraha med Kizunguzungu som blir en käck sommarplåga. Jag lovar.

Inga kommentarer: