lördag 23 januari 2016

Margot Wallström klarade sig från Lyckoslanten

Visst minns ni den. Tidningen Lyckoslanten med den käcka devisen, ”Envar sin lyckas smed”.  
Det är nästan så man får en tår i ögonvrån. 
Varje nummer avrundades med Spara och Slösa. Slösa påminner faktiskt en hel del om den avgående ordföranden i Kommunal. 
För så här är det. 
Vi får gå tillbaka till Sverigedemokraternas järnrör, sedan vi upplevde maken till drev i media. Radio, TV och tidningarna samt webben har packats fulla om och med Margot Wallströms lägenhetsbyk med Kommunal. 
Det finns emellertid en tidning som lever sitt eget stilla liv, nämligen Lyckoslanten som fortfarande delas ut gratis i skolorna. 
I  Lyckoslanten går livet sin egen stilla gång, utan att störas av varken Kommunals ordförande, Annelie Nordström eller Margot Wallström. 
Något av en fristad för landets fackföreningar och ledande politiker. 
Jag ser bara på inflödet på bloggen under dessa dagar Margot Wallström hängts ut. 
Rekordartat. 
Det verkar som folk aldrig mättas av historien. Det svenska människosläktet är rasande, sanna mina ord. 
Överlever utrikesministern denna formidabla attack som politiker? 
Jag börjar bli mycket tveksam. 
Jag kan inte heller påstå att statsminister Stefan Löfven precis stöttat upp fullt ut sin lagspelare. Snarare tvärt om.Vilket är förvånande.
Annars kan Margot alltid bli chefredaktör för Lyckoslanten. Det är som jag skrev, en fristat för politiker som körts över av en ångvält. 
Men så är också envar sin lyckas smed.

Inga kommentarer: