fredag 18 december 2015

”Jag har fått över 10 miljoner vänner”

Åsnan Ior bor i sjumilaskogen i en liten koja. Nalle Puh, Tiger och de andra djuren är Iors kompisar. 
”Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre.” Lyder ett av Iors berömda citat.
I dag känner jag mig som åsnan Ior: grå och trött, men förvånansvärt lycklig.
Omtumlad. 
Bloggen som jag startade den 7 juli 2008 har nu haft över 999 064 besökare. Snart 1 miljon! Inte nog med det. 
Google redovisar 9 572 101 visningar av Calle Rockbäcks BLOGG. Det blir sammanlagt 10 572 101 som kollat in bloggen. 
Jo, ni läste rätt.
10 572 101! 
Det är helt enkelt otroligt. 
Jag säger som Ior: fattar man inte genast, gör man det sedan. 
När jag startade upp bloggen fanns inte sociala medier. Tidningarna skrev om mitt bloggande. Uppmärksamheten ett trevlig inslag i mitt liv och leverne.
I dag är konkurrensen stenhård. Helst bör man sälja ut sig till den kommersiella marknaden. Kränga läppstift, puder, mode samt annat bjäfs. 
Det vägrar jag. Har tackat nej till både det ena och det andra. Aldrig sälja ut sin heder.
Väldigt många svenska bloggar har också säckat samman.
Uppslagen sinar fort för många. På Facebook behövs oftast knappt mer än en mening.
Jag är som Ior. 
Envis.
Tar mig gärna genom eld och vatten.
Fira? 
Nej. 
Bloggen har fått en lysande present av f d strippan, Gunilla af Halmstad. Denna sköna kvinna som i dag är något äldre än vad jag själv är, gav mig en del av sitt hjärta. 
Kommer vad det lider på BLOGGEN. 
Hoppas vi två kan få träffas och äta ”håning” som Nalle Puh säger.

Inga kommentarer: