onsdag 25 november 2015

Zlatans jobb efter drömmålen-världens barn

Det är väl inte så, att jag direkt ligger sömnlös och bekymrar mig över vad Zlatan ska göra efter sin oslagbara fotbollskarriär. Fast tanken finns där. 
Denna mästare fyller 35 år nästa år. 
Det bör rimligen gå mot slutet. 
Fast andra sidan Gunnar Gren hela 38 år när han spelade med i VM 1958. Så med sin unika kroppsfunktion som är oändligt mycket starkare än Gunnar Grens, finns det säkert många drömmål kvar att göra. 
Kanske vi får se ett nytt redan i kväll i Champion League-matchen mellan MFF-PSG? Inget är omöjligt. Allt kan hända med den mannen.
Det går trots det inte att släppa tanken. 
Vad ska Zlatan göra efter alla sina makalösa drömmål? 
Köpa MFF, lyder en dröm. 
Det blir säkert bara en dröm. Även om Malmö just nu slagit en Zlatan-knut runt hela staden. Zlatan har sagt att det blir Stockholm när han väl flyttar hem. Där får han vara ifred. Det får han inte i Malmö. 
Jag tror han under några år kan sopa in ytterligare miljoner på reklamjobb. Sedan blir Zlatan Ibrahimovic ambassadör för alla världens barn och ungdom. 
Redan idag har han gjort en och annan investering i den branschen. Något säger mig att han brinner för just det: hjälpa utsatta barn-och de är alldeles för många idag-till ett bättre liv, sprida förhoppningar om en ljusare framtid. 
Tror jag. 
Hoppas på det. 
För det hade varit ett oslagbart drömmål.

Inga kommentarer: