torsdag 26 november 2015

Världens första operation-selfie. Utan bedövning!

Det här är faktiskt en alldeles märkvärdig historia om en liten vårta. 
Patienten tog selfies under själva operationen. 
Det här har ingen tidigare gjort. 
Dr Jana på Vårdcentralen i Lomma opererade bort min vårta sent under gårdagens eftermiddag. Den lilla rackaren sänkte nämligen ner mitt högra ögonlock över ögat. Mycket irriterande. 
”Jag tar skalpellen, men det får bli utan bedövning”, sa min rara doktor. 
”Go for it”, svarade jag som en annan John Wayne. 
Det märkliga är att jag tog selfies själv under den lilla, men smärtsamma (nåja) operationen. Jag bara knäppte. Såg inget alls. 
Blind-man-skott. 
Varför? 
Jag ville testa. 
Galenskap? 
Ja. 
Så här blev världens först selfies under en operation. 
Foto: patienten. (texten fortsätter efter bildsvepet)
Klart. 
Slut. 
Allt fungerade utmärkt. Jag kan åter se fullt ut på mitt högra öga. 
Tack dr Jana.
Ge mig lite Pommac. 

Inga kommentarer: