lördag 21 november 2015

MFF-PSG: Mina Glödheta biljetter sprider ISkyla

Jag har fyra biljetter till CL-matchen mellan Malmö FF-PSG på onsdag i nästa vecka. Det är fyra kanonplatser på arenan. 
Jag köpte dyrgriparna till mina familjemedlemmar som tack vare årskorten alltid sitter på samma förnämliga platser under de allsvenska matcherna. 
Före fredagen den 13 november var biljetterna glödheta på marknaden. 
Efter den islamistiska mordorgien i Paris med minst 129 döda, en eventuell terrorist gripen i Sverige, fotbollsmatcher planeras ställas in under helgen i Belgien, akut terrorvarning i Bryssel, terrorister grips dagligen runt om i Europa m m, är läget plötsligt ett helt annat. 
De fyra biljetterna jag håller i min hand, sprider ISkyla (förlåt, det bara kom). Själv mår jag inte alls bra över att behövas skicka i väg min familj till arenan på onsdag. Jag känner mitt ansvar. 
Hur min familj tänker vet jag ännu inte. 
Vi ska diskuterade den uppkomna situationen i kväll. 
En sak är då säker: Zlatans återkomst till Malmö med sitt franska mästarlag blir aldrig den eufori som det var tänkt. 
Räkna med en massiv polisinsats-både synlig och osynlig. 
”Finns ingen anledning till rädsla”, svingar våra politiker. 
Vem liter på dessa pappfigurer? 
Ingen.

Inga kommentarer: