onsdag 21 oktober 2015

MFF-Shakhtar Donetsk: ” Min passion för ukrainska traktorer”

Jag ska avslöja en väl dold hemlighet: 
min passion för traktorer från Ukraina. 
”Berätta det inte för någon. Alla tror du är rubbad”, piper hustrun förskräckt, med ett litet tillägg: 
”Ukrainska traktorer? Ja, du är faktiskt rubbad”. 
Nej, det är inte så att jag har garaget eller bostället fullt med begagnade traktorer från Ukraina. Det är mest mitt huvud som alltid känt en viss hetta för dessa rejäla arbetshästar. Jag kan inte förklara varför. Det är bara så. 
Nu när Malmö FF ska möta Shakhtar Donetsk från just Ukraina, är det landets traktorer jag först kommer att tänka på. 
Även om laget har brassespeed framåt, påminner försvaret mer om landets mysiga traktorer. Alltså roliga leksaker för Markus Rosenberg och grabbarna. 
Det är denna lek med ukrainska traktorer som kommer bli helt avgörande för MFF. Ni kan inte ana så kul man kan ha med dessa klenoder. 
En gång blev en ukrainare sugen på en rysk kvinna. Snabbt över gränsen norpade han åt sig en ljuvlig skatt som mer än gärna tog plats på mannens ljusblåa(?) traktor-se bilden på den aktuella traktorn här nedanför. 
Tyvärr åkte han fast i i den ryska tullen vid gränsen. Inte för att han körde en traktor med en vacker rysk kvinna. Nej, den kärlekstörstande mannen var grundligt tankad med vodka och höll på mala vaktkuren till flis. 
Så visst går det bra för Markus Rosenberg och grabbarna i kväll. 
3-1

Inga kommentarer: