fredag 23 oktober 2015

Skoldöden i Trollhättan-Lisa Holms mördare: Stardolls älskare

En stor svart ruta. 
Precis så känner jag mig, inför det som inträffade i Trollhättan. 
På Facebook skrev jag i morse: 
GodMorgon i Stugan. Det är inget nytt att det finns svenskar som känner en viss oro för det okända som utifrån kommande främlingskap. Man kanske borde känna mer rädsla för, ”Andersson och Pettersson och Lundström och ja”. (populär signaturmelodi Lennart Hyland Karusellen 1950-tal)
Anton Lundin Pettersson
Mer finns inte att säga. Om honom, vill säga. 
I dag kom också åtalet mot Lisa Holms eventuella mördare. Det finns starka DNA-bevis mot mannen.  
Jag borrade lite i hans intressen. 
Det visade sig att 35-åringen prenumererade på sajten, Stardoll-Fame, Fashion & Friends. Stardoll är världens största online community för tjejer som älskar mode, trender, smink och läppstift. 
Jag nöp några bilder från sidan. 
Visst påminner dessa Stardolls om Lisa Holm? 
Rätt så ruggigt, faktiskt.
Den svarta rutan känns plötsligt större.

Inga kommentarer: