söndag 20 september 2015

Den galna drömmen: flickan-flaskan-Malmö FF

Drömmar är som de är. Mellan varven, mer eller mindre, galna. 
I natt borde jag drömt sött på lilla örat, om hur MFF spelar skjortan av Djurgården i dagens viktiga allsvenska match i Stockholm. 
Drömmen skulle sedan fyllts på med att lagen före i tabellen får storstryk. Så blev det nu inte. Våra nattliga eskapader i drömmarnas värld styrs endast av Gud Fader själv. 
För min egen del gick det helt snett. 
Det började med att jag befann mig på en toalett i Kina. Ni vet en sådan där med ett hål i golvet. 
Gör dina behov, men sikta rätt. 
Det märkliga var att röret(hålet) bestod av vitt kinesiskt porslin med påmålade ljusblåa hästar (möjligen påverkat av MFF:s ljusblåa dräkt). 
Sedan tvärt slut. 
Snabbt in i nästa drömsekvens. 
Jag befinner mig på en tågstation. Av atmosfären att döma är jag i Ryssland. 
Rusar av någon anledning in i stinsens kontorsbyggnad. Där sitter min hustru och halsar ur en flaska Stolichnaya, rysk vodka. 
”Vad gör du? Den flaskan har min Kusin-Vitamin, Lennart, köpt åt oss båda. Vi hade tänkt oss några kamratligt goda supar. Så sitter du och häller i dig vodkan. 
Ta hit den”, skriker jag och försöker ta flaskan. 
”Neeej, vrålar hustrun som snart övergår i ett hysteriskt: Ajjj... 
Jag hämtas upp från en nattsvart tunna och vaknar av skriket. I min högra hand kramar jag inte alls ömt hustruns vänstra tumme. 
”Vad gör du. Du krossar min tumme”, ryar hon med gråten i halsen. 
”Usch, jag drömde. Du drack nästan upp min och Lennarts Stolichnaya. Rysk vodka”, sluddrade jag yrvaket. 
 "Jag som inte ens gillar vodka", svarade hustrun, fast där ljög hon allt. 
Sedan skrattade vi oss till söms. 
Hur galen får en dröm bli? 
Skit också att jag inte drömde om hur MFF mosar Djurgården i dag.
Fast, OK, tummen upp! 
JAPP-TUMMEN UPP FÖR DAGDRÖMMEN 
Ja, så blev det. Malmö FF besegrade Djurgården med 2-0. Tala om galna sköna drömmar. Tummen upp som sagt var. 
Om man skulle fira med en Stolichnaya. 
Visst ja, den drack som sagt var hustrun upp i natt. 
Hipp-Hopp!

Inga kommentarer: