onsdag 30 september 2015

En guldpeng för MFF-Real Madrid

Jag fick i alla fall ett program. Inte alls illa. 
En historisk souvenir från en klassisk fotbollsmatch i Malmö. Kostnaden överkomlig. Endast en guldpeng-10 kronor. 
Matchen mellan MFF-Real Madrid fick jag följa hemma i TV-soffan tillsammans med kompis Pelle. Det gick alldeles utmärkt det också. Pelle skötte soffans kantspel lika resolut som Tinnerholm i TV-rutan.
Malmö FF fick visserligen stryk med 2-0 (1-0), men gjorde riktigt bra ifrån sig mot detta världslag. 
Ronaldo var Ronaldo med sina två mål. En annan jätte på planen var MFF-backen, Anton Tinnerholm som, mer eller mindre, ägde sin hela kant. Tyvärr kommer det säkert ett proffsanbud. 
Jag kan tänka mig att det är många klubbar ute i Europa som vill ha honom i sina led. Det är väl endast förbundskaptenen Erik Hamrén som nobbar detta stjärnskott. 
Eftersom jag ännu inte är i full vigör efter olyckan den 3 april 2014, fick jag alltså stanna hemma i TV-soffan. Jag får i efterhand njuta av programmet som en rödblommig hustru kom hem med.
På min läktarplats satt min svärdotter Maria. 
Det gjorde hon så bra, att t o m Ronaldo fångades som en lindansare (bilden till höger här nedanför).
Ursäkta mig, men nu ska jag bläddra. 

Inga kommentarer: