måndag 7 september 2015

Biljetterna till MFF:s matcher i Champions League i min hand

Vi börjar med själva guldet. 
Fyra biljetter till MFF:s hemmamatch mot Zlatan och PSG den 25 november. Jag sitter och viftar med guldet framför Zlatan och MFF:s maskot Todde. 
Dyrgripar. 
I dag släpptes alltså biljetterna till MFF:s CL-matcherna hemma i Malmö. Det var vi med årskort som helt rättvist fick komma först till kvarn. 
Eftersom jag har fyra årskort och det rör sig om tre matcher på hemmaplan, blev det tolv ljuvliga biljetter åt familjen Rockbäck. 
Min skrivare laddades med nya papper. 
Knattret fyllde rummet med ljuv musik. 
Aldrig någonsin har det i Malmö varit ett sådant tryck efter biljetter till några fotbollsmatcher som nu. Då ska ni veta att jag varit med sedan 1955.
Hela Sverige vill på plats se Zlatan Ibrahimovic mot sin gamla klubb MFF. Mitt i denna tryffel kommer också Real Madrid med Ronaldo till Malmö. Inte för någon jippomatch utan blodigt allvar. 
Rysningar, Gott Folk, rysningar. 
Vad jag fick betala för kalaset? 
7560 kronor. 
Dock värt vartenda öre.

Inga kommentarer: