onsdag 19 augusti 2015

Inför matchen Celtic-MFF: Sirap

Jag valde tillverka en tom löpsedel inför play off-matchen till Champion League mellan skotska Celtic-Malmö FF i kväll. 
Låt mig förklara. 
Inför den här typen av stora spännande idrottshändelser flödar sportsidorna över av sirap åt alla håll och kanter. Gärna i dagar före drabbningen. 
Jag blir så trött på att läsa om alla spekulationer, så till slut orkar jag inte ta in mer. En tomhetskänsla infinner sig. 
Därför en tom löpsedel med en tom text (hipp). 
Löpsedeln ska naturligtvis som fyllas efter halv elva-tiden i kväll med förhoppningsvis pukor och trumpeter. Någon dödsannons har jag svårt att tänka mig. 
MFF formar ett defensivt lagtänk. Tar med sig en viktig poäng hem. Tänk om man lyckas peta in bollen? Guld värt på bortaplan. 
Drömresultat? 
1-1, fast helst 1-2. 
 Mer kan man inte begära. 
Då blir det en returmatch med stort R, hemma den 25 augusti. 
Nya fräsiga löp kommer då också att gräddas i bakstugan.

Inga kommentarer: