onsdag 5 augusti 2015

Hundvalpen Goza hittades i en soptunna-svansen och öronen avklippta!

Detta är historien om en liten vovve som hittades gnyende i en spansk soptunna för att dö. 
Den lilla krabaten hade både öron och svansen avklippta. 
Fasansfullt. 
Alldeles förskräckligt. 
Jag blir topp tunnor rasande. 
Vi tar det från början. I södra Spanien bor den svenske pressfotografen Bernt O`Johan-se den lilla bilden. Vi arbetade tillsammans en hel del som reporterteam under 1970-talet. Bernt är idérik. En duktig fotograf. Det blev många minnesvärda stunder tillsammans. 
Han berättar själv: 
”För ett par dagar sedan hittades vovven i en soptunna. Öronen och svansen avklippta. Givetvis blev jag upprörd. Jag tog hand om den. Gav den namnet Goza. Tror den är 8-10 veckor gammal. Förmodligen av rasen pitbull. Kan tänka mig att den skulle användas till hundslagsmål, men så kom polisen. Då slängde man valpen i en soptunna. I dag vårdar och skämmer jag bort den. Goza släpper mig inte en meter”. 
Från en säker död till paradiset hemma hos Bernt O`Johan. Tragedin slutade som en riktig solskenshistoria. 
Bernt har också öppnat en hemsida åt Goza. Klicka HÄR. Bernts egen blogg hittar du HÄR.

Inga kommentarer: