söndag 16 augusti 2015

Diskbråck-gammal skåpmat

Det är egentligen inte mycket att orda om. Ändå ordar jag på som om det vore Guds egna ord jag vill förmedla. Det är ju trots allt söndag med högmässa och allt som där hör till. 
När jag i morse satt på duschstolen, jo, gamla gubbar behöver en sådan tingest, i morse slog blixten ner. 
Ljudlöst gick mitt gamla fina pålitliga diskbråck upp. 
Hela jag gick däremot ner i pinans oändliga hav. 
Efter mycket om och men och aj som fa..i.., lyckades jag krångla mig fram till räddningsplankan-rollatorn. 
Jag har skrivit om mitt diskbråck förr på bloggen. 
Tjatigt? 
"Vem är egentligen intresserad av att läsa om ditt gamla diskbråck, Rockbäck?"
Ja, säg det. 
Ingen naturligtvis.
Gammal skåpmat.
Det är bara till att sluta läsa denna text, framställd i pina som jonglera med glödande kolbitar. En gång kallade jag det för, ”Rumba i engelska parken”. Denna gången som minst två sväng om i parken. 
Framfall av inälvor som synonymordet till bråck lyder. 
Jag har larmat Josefin, kiropraktiker i Lomma. Är alltså under hennes behandling. Det har jag också berättat om tidigare. 
Roligare alternativ läsning en annan dag.
Skåpmat, var ordet.
FOTNOT. Bilderna från ett tidigare blogginlägg. Delvis omgjorda.

Inga kommentarer: