söndag 30 augusti 2015

3000 blogginlägg-hyfsat av en ”old man”

En sak är då säkert. 
Min enorma bloggresa har varit som åka karusellen som ska gå till kvällen, tio för de stora, fem för de små, skynda på, skynda, för nu ska karusellen gå... 
På Facebook skrev jag i morse: 
3000 inlägg på bloggen. Det tog mig 7 år, 1 månad och 22 dagar, att nå hit. Jag har taget mig igenom operationer, sjukhussängar, rullstolar, rollatorer, kryckkäppar, regn och snö ute, men sol i sinnet. Nu är jag här: 3000 blogginlägg. Vilken enastående fantastisk resa. Ett stort TACK till alla er som följer bloggen. Ett speciellt TACK till hustrun. Utan denna formidabla kvinna, hade allt gått åt helvete.  Här ingår också ett enastående stöd från hela min familj i övrigt. 
Minns när sonen Johan, ni vet han som skriver böckerna om Magister Tutnäsa, fick hoppa in för mig i samband med den allvarliga olyckan, den 3 april 2014 som jag råkade ut för. Under lång tid höll han igång bloggen på ett strålande sätt. 
3000 blogginlägg! 
Ett digert material för framtidens forskare att gräva i. Allt från smått och stort, till historik samt skruvade berättelser. I mångt och mycket en nutidsresa. En lanthandel som inte finns längre. 
Framtiden då? 
Ja, säg det. 
Jag försöker nog åka vidare några varv till med karusellen. Fast det får allt räcka med barnkarusellen. Man är en "old man". 
Ni hänger väl med?
BLOGGMUMMA! 
Helsingborgs IF-Malmö FF 0-3 
Segern kunde blivit avsevärt större, men man får vara nöjd, Ja, om man är blå, vill säga.

Inga kommentarer: